ITV, Facebook si Google+ au depasit titluri ca “The Guardian” sau BBC. Brandrepublic, una dintre principalele surse de informatii pentru specialistii din comunicare si marketing din Marea Britanie, a facut clasamentul celor mai importante branduri media in anul 2011.

Cele mai cautate site-uri new-media din 2011

Topul scoate in evidenta faptul ca site-urile new-media, la care continutul este creat de catre utilizatori, le surclaseaza pe cele clasice, unde continutul este creat de catre redactori specializati. Platformele de socializare castiga tot mai mult teren, ajungand sa domine clasamentul general media.

Pe prima pozitie in clasament se afla ITV, cel mai mare post de televiziune din Marea Britanie. A fost creat in 1955 ca alternativa la BBC si este cea mai veche televiziune comerciala din Regatul Unit. Pe locul al doilea in clasament se afla Facebook, intr-o continua dezvoltare, care doar in Romania inregistreaza 4,1 milioane de utilizatori.

Numarul din ce in ce mai mare de conturi a determinat compania fondata de Mark Zuckerberg sa gaseasca solutii de marketing pentru branduri si sa dezvolte instrumente de masurare a performantei campaniilor derulate pe platformele sociale.

Google a intrat pe teritoriul social media

Cel mai mare motor de cautare din lume a intrat in social media cu Google+, al treilea pe lista brandurilor din Marea Britanie. Avantajul Google in fata altor media sociale este penetrarea puternica pe piata telefoanelor inteligente prin intermediu sistemul de operare Android. Pe urmatoarea pozitie se claseaza magazinul online ASOS, care a setat un standard de comunicare si a primit numeroase premii pentru performantele obtinute in noile media.

Clasamentul este completat de Spotify, serviciu de muzica lansat de Facebook. Pozitia a sasea este ocupata de ziarul “The Huffington Post”, care s-a lansat in varianta britanica la inceputul anului, marcand prima iesire a titlului in afara granitelor americane. Twitter, platforma de microblogging ce are 100 de milioane de utilizatori in toata lumea, cu 82% mai mult decat anul trecut, ocupa ultima pozitie in clasament.

Topul brandurilor media in 2011

1. ITV
2. Facebook
3. Google+
4. ASOS
5. Spotify
6. The Huffington Post
7. Twitter

Sursa: brandrepublic.com